Prečo musí mať všetko dobré nejaké neželané následky!? Je to zvláštne, že ak to s niečím dobrým preženieme, v konečnom dôsledku to má skôr zlé následky. A platí to aj pre takú základnú a dôležitú vec, akou je stravovanie.

Niekto má to šťastie, že má perfektný metabolizmus. Konzumuje všetko a skoro stále, no vďaka genetickej výbave alebo nadmerne aktívnemu životnému štýlu to následne všetko spáli a v žiadnom prípade nemá problém s nadváhou či priberaním. Toto sú ale skôr šťastlivé výnimky.

Tí, ktorých metabolizmus pracuje normálne a chcú si udržiavať zdravú váhu asi vedia, kde je pes zakopaný. V našich snoch a fantáziách by sme najradšej zjedli všetko chutné,… no nezdravé a také, z čoho sa raz dva priberie. A najradšej by sme toho zjedli veľa a stále. Rozumný človek si však uvedomí, že takéto stravovanie bude veľmi nezdravé. Uškodí nášmu zdraviu, budeme sa cítiť prejedení a pribudnú nám kilá navyše s viditeľnými tukovými zásobami.

hamburger, fastfood

No stojí to nakoniec za to? Asi nie a preto je vhodné, ak máme v stravovaní vyvážený systém. Niektorí ľudia ale potrebujú niečo viac, než si len strážiť váhu.

Chcú alebo potrebujú zhodiť niekoľko kilogramov a efektívne sa zbaviť tukových zásob.

chleby s vajíčkom

Žiaľ, tu už je potrebný diétny jedálny lístok. A niekto by povedal, že takisto pravidelná pohybová aktivita či šport. To je síce pravda, ale napríklad ketodiet je systém diéty, ktorá dokáže priniesť účinné výsledky jednoducho tým, že minimalizujeme príjem sacharidov a povolená je v tomto prípade hlavne bielkovinová strava. Pri tomto systéme je dôležité dosiahnuť pre naše telo stav ketózy. A pokiaľ budeme nasledovať zaužívané pravidlá ketónovej diéty, tento stav dosiahneme už doslova za pár dní.

  • Ketóza vzniká vtedy, ak nášmu telu chýbajú cukry a sacharidy, teda primárny zdroj energie. V takom prípade začne čerpať energiu z uložených tukov a tým ich bude účinne spaľovať.